Ocean

Och så äntligen. till slut, så har vi äääntligen flyttat. Mr Ocean och jag bor numera inne i en centralt belägen 2a på cirkus 59kvm tillsammans med våra saker, mamma Ocean, hennes saker och tre katter som busar stjärtarna av sig. Jovisst, erkänner, bet mig lite i tungar igår när vi packade in våra sista saker och med det stängde varenda väg i lägenheten så vi fick klättra omkring som apor.. Men det löste jag vettni. Klart som tusan att det skulle gå och fixa ngn provisorisk liten lösning så vi iaf kunde röra oss lite.  :)

Gick upp vid halv elva och väckte herr hav på ett alldeles sånt där superduper gulligt sätt och sen satte vi oss och åt frukost. Ganska direkt efter mackan lagt sig till rätta i magen så började vi vårt arbete med fix och trix. Baby som är den mer tekniska av oss riktade in sig på byte av tv och inkoppling av nya boxern medans jag satte upp håret i en tofs och började diska. Efter det så staplade jag kartonger, flyttade säckar, slet i madrasser och rev i påsar. Efter många om och men så var det klart och då hade jag och älskling en säng, en väg genom sovrummet, alla hygienartiklar uppackade och kläder på plats i sovrummet. Köket var fixat och donat med ren disk och ett köksbord som faktiskt syntes och i vardagsrummet trängdes inte längre madrasser och kartonger utan där var det fri väg till balkong och en heeeelt fungerande soffgrupp utan diverse saker och ting.. Lyxigt värre!!
Nog för att allt var välkommet så var det ändå skönast att ha en säng. Baby och jag  hade ju inte direkt ngn sovplats när vi kom in igårkväll men det löste ju såklart mamma Ocean med en bäddsoffa gömd under den ack så oskyldiga skinnsoffa. Najs tänkte vi och hoppade ner... och slog i både bakhuvud och ryggkotor i stålribborna. Och den gnisslade värre än en gammal volvos bromasar :( Våra leende byttes snabbt ut till en suck och vi tittade på varandra i stil med "Hur faaan ska vi klara natten" Försökte iaf. Vred och vände på oss. Drog på och av täcket. Låg på rygg och låg på mage innan vi frustrerat efter ca en½timma fnyste förtvivlat kramade varandra i ett depserat försök om att somna. Men då kom jag på en idé. Mamma ocean hade, innan vi tog i min soffa som är så grymt skön att sova i, sovit på en sån där dc.tjock skum-madrass vettni, och den kom jag på och tänka där mitt i natten. Baby var med på noterna och klockan halv 3 inatt drog vi ut den lilla madrassen på 80 centimeters bredd ut i hallen och la oss ner. Vi drog en suck av lättnad, pussade varandra god natt och somnade..Men inget mer av den skiten sörrö, ikväll är det sängsäng som gäller i sovrummet så ah ah ah mr spanish navigator - Ain't no skum-madrass for me tonight ;)


Mr & Mrs Ocean - Livet som sambos. ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0