Ocean

Åter en dag som stadsbo har passerat och precis som tidigare dagar har jag och min Mr Ocean hittat på både det ena och andra. Som den hemmafru jag leker så springer jag omkring i lgh:ten som en yr höna och fixar och donar med allt jag kan. Och att det är jul gör iiinte saken bättre. Jag släpar omkring på min man i varenda affär som har en tomte i skyltfönstret och tjuter illvilligt om jag inte får köpa med mig minst EN tomte hem varje dag ;) Men tjatet har gett resultat och vårt kök ser numera ut som ett riktigt julhem och jag bara ääälskar det :) Min älskade karl kan nog inte påstå att han är så missnöjd heller för den delen.. Jag menar det är ju inte alla som tjejja där hemma som bara äälskar att baka, laga mat, städa och fixa hihi.. Men han är så gullig min Mr Ocean och visar sin uppskattning på både det ena och det andra sättet <3

På tal om juletider så är det ju också stor högtid för bakning som jag älskar så otroligt mycket. Har sen vi flyttade in till stan (Vilket är en vecka och en dag sen) bakat inte mindre en fyra olika saker som mina kära sambos (som det är för tillfället) inte tackar nej till ;) Igår var tillochmed älsklingen med och bakade pepparkakor, snöbollar och mozartkulor som vo så pittoreskt döpte om till Mr Oceans vita bollar och Mrs Oceans nougatdröm haha! Samrrigt värre ska jag säga er..

Nu ikväll så är vi ensamma då Mamma Ocean sover borta och det innebär mys och film på elitnivå. Baby lade sig precis i badet och själv ska jag fixa till lite mysfaktor i hemmet och förbereda lite snacks och en av de filmerna vi köpte idag. Imorgon är det tvättdag och jag ska samtidigt nypa tag i min man och be han om hjälp att fixa garderoben och ena halvan av vardagsrummet som jag bara veeeet att jag kan få mycket mer funktionsdugligt än vad det är nu med dess möbelberg :P Får väl se hur det går.. :)

Och förresten ja.. Vår älskada katter stormtrivs i stan och skulle inte kunna bli mer city-kissar än vad de blivit med sina snobbiga attityder ;)




Mr & Mrs Ocean - Livet som sambos ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0