Ocean

Veckan som gått har varit minst sagt omtumlande. Förra helgens flytteri tog på krafterna och det var en lättnad i kroppen som Mr Ocean och jag gled ner i soffan förra söndagen och bara njöt. Närmsta dagarna efter det var det lugnt på flyttfronten eftersom vi inte kunde göra särskilt mycket ändå. Lastbilen var vår först på fredagen och fram tills dess kunde vi bara fixa lite smått. Men fredagen kom och lastbilen hämtade vid ett-tiden och sen var det full rulle. Lövet, Mr Ocean och jag sprang som dårar i hagen för att lasta in alla stora och tunga möbler eftersom baby och jag bara hade bärhjälp på fredagen då Lövet hade heeeelt andra planer. Jovisst, hade jag fått välja mellan de två hade jag nog också valt det :P Med tunglastad bil hoppade vi inte och lekte roadtrip för typ fjärde ggn med målet norrköping. In ut sprut slut ungefär blev det när vi väl var inne eftersom vi skulle hem och ha en liten fest sådär sista ggn som viks/gusum-bor. Blev en rätt lugn, mycket trevlig avslutningsfest om än jag kanske blev liiite mer dragen än vad jag planerat. Men, lever bara en gång :)

Lördagen innebar in till stan med tom lastbil för att hjälpa mamma Berg packa sina saker. Vi hade kommit myycket längre så det var bara åka in och ge'na en spark i rumpan så hoppade hon igång som en sån där apa som klappar med cymbaler vettni.. och sen gick det inte å få stop på henne :D Haha.. skämt åsido, hon är härlig hon den krutkvinnan! Satt ett par timmar inne i stan på kvällen när packningen var avslutad för kvällen och käka pizza, såg film och bara satt o snacka.. Fick reda på mycket härligt från mamma Berg angående min karl som var så otroligt härligt att höra :D Drog oss hemåt framåt halv tolv tiden och tyvärr så hade det ju då fryst på :S Men det märkte vi inte förrän lastbilen stod på tvären och gled ostoppbar över vägbanan. Blev så ruktansvärt rädd att Mr Ocean fick stanna några hundra meter bort så jag kunde kliva ur och samla mig. Otäckt!!!

På söndagen var det bara upp och hopp igen. Hela lägenheten skulle tömams och det hjälpte ju inte att vi försov oss med två timmar och inte kom igång med det förrän typ elva. Blä. Blev en jääävla massa packa, plocka och fixa för det var så otroligt mycket kvar. Tog cirka 5 timmar för oss att tömma ur lgh:ten och sen dra in mot norrköping och lasta av.

Igår sen så var det dags för flyttstäd vilket tog heeeela dagen. Fick t.om ta hjlälp av syster som fick komma upp och leka barmhärtig samarit och det var så tacksamt så. Skapligt mycket skit ska jag säga er. Tog en evighet för placet att bli rent. Men jag lyckades.. :P

Och idag kära vänner. Min man och jag steg upp ur sängen vid 7 snåret och käkade frukost och drog sedan direkt till hagen. Hade tre fönster, frysen och golven kvar innan besiktningen vid elva så det vara bara å sätta igång. Vi skrubbade, skurade, tvättade och dammsugade.. Och vi blev klara!! Klockan femi elva dyker besiktningskillen upp och går in i lägenheten. Baby och jag går på nålar efter och håller tummarna. Han tittar snabbt in i varje rum och säger sne att det ser kanoners ut. Och så var det med det. Ner till kontoret och lämna nycklarna och byebye hagen.

Och så till slut har Ocean-paret flyttat till storstan.. Och nu börjar äventyret på vårt nya liv!


0 Dagar kvar - Ocean Resident♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0