Ocean

Efter en ooootroligt lång lördag har älsklingen och jag äntligen kommit tillbaks till hagen. Med lördagsgodis upphällt och en film på G myser vi ner oss i soffan där vi säkerligen kommer slockna som djur.

Själva flytteriet har idag gått lite på sniskan. För det första hade vi inte med oss alls mycket in till stan eftersom vi idag skulle fokusera på att hjälpa mamma Berg att flytta ut till huset och för det andra så har inte mamma Berg lite saker att flytta.. Neeeee här snackar vi prylsamling i världsklass ;) Skämt åsido så satte vi ganska snabbt igång med att konka och släpa med oss saker ut från hennes lgh:t (vårt nya hem :D ) och packade minihissen i trapphuset överfull. Såg lite kul ut faktiskt när mr Ocean och Lövet åkte hissen tillsammans med tusen kartonger varpå baby gnäller "sluta" och "åhh lägg aaaav" när Lövet retar honom på alla möjliga sätt där inne i den nerfarande hissen ;)
Jag som kände mig sådär superaktiv gav mig själv befälet och satte igång med att bära ut allt killarna ställt av i trapphuset ut till bilen och visst fan ska det komma en sån där ääääcklig fyllegubbe som inte kan svenska och börja bråka. Han hängde sig in i lastbilen och när jag visslade och bad han sticka där ifrån började han gå emot mig och jag pep in i porten och skrek på min dunderhjälte till karl.. då pös fyllot iväg fortare än en vessla på X ;) haha..
Efter ett par timmars slitande åkte vi ut ett par mil till mamma Bergs hus bara för att upptäcka att det var alldeles för mörkt och stenigt för att kunna bära upp ngt till utehuset (där hon ska ha sakerna tills det stora huset är färdigrenoverat) så det blev att åka hem igen och invänta dagsljus.. Så efter en sjujäkla god middag hos mormor och morfar Berg begav det sig hemåt för att ladda upp batterierna till imorgon. Over and out ;)

Fortsättning följer.



9 Dagar kvar - Ocean Resident ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0