Ocean

Sitter denna skärtorsdagskväll, 1e april, och bara myser.. Har hela dagen stressat med bak och matlagning för att vid ungefär halv fem bara sjunka ner och avnjuta en god påsmiddag storlek mini med svärmor och älskling. Smakade riktigt bra måste jag få säga, men som älskling sa, inte ett dugg jul :P Konstigt egentligen eftersom det är samma mat i princip. Men det är väl färgerna som göra det.. Och att det är ljust ute ist för bitande mörker och kyla :)
    Precis innan maten fick också älskling sitt dunderstora påskägg som jag gömt så finurligt inne i stora garderoben (som äntligen är städad).. Han fick gå lite av en skattkarta med ledtrådar som ledde fram till ägget och när han öppnade det så höll han på att tappa andan. Jo, hade ju proppat ägget så fullt av godis att jag nästan fick tejpa igen det  men njd blev han :D Svärmor fick ett påskägg också, i form av ett "halvt ägg" på fötter.. Och hon blev så glad så. Själv fick jag en underbart söt lite glaskanin med hårda karameller i av älskling och en lott av svärmor (Det fick baby också) men inga vinster.. Men vad gör väl det när vi har varandra!




    Nu på kvällskvisten har vi varit inne hos mormor och morfar och fikat och äitit påsktårta. Hade det jättemysigt och pricken över i:et var när morfar tog fram ett gammalt instrument kallat cittra (Tror vi att det stavas) som jag aldrig sett förut.. ett fyrkantig stränginstrument med maaassa strängar. Denna hade han ärvt sin mor och när han nu denna påskkväll 2010 satte igång och spelade så kunde det inte bli bättre. Det var en sån underbar mysig känsla som spred sig i kroppen och jag är så överlyckligt glad att jag får vara här och att jag får dela mitt liv med alla jag älskar.
    Imorgon blir det ut till Inger med compani och äta påskmiddag storlek stor och det ser jag fram emot. Påskafton blir det jobb och elmia-tripp för älskling och Marcus så jag tar med systrar in till stan efter jobbet och myser med god mat och påskägg tills baby kommer hem. På söndag sen så blir det påskmiddag nere hos älskade mammidear <3 myspys. Och till sist på måndag så avslutar vi årets påsk ute hos svärmor i torpet med lite god mat och trevlig sällskap :)






Ta hand om er och glad påsk!
Mr & Mrs Ocean - Livet som sambos♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0