Ocean

Neeeemen hejsan :) Här sitter man i pyjamas långt in på söndagseftermiddagen och bara myser med älskling på vår första alla hjärtans dag. Morgonen bjöd på mumsig frukost och sen lite film och sen lite spel. Har varit en såndär toppen söndags-morgon och älsklng och jag bara njuter av att ha hela dagen framför oss :D
    För övrigt så ska vi lite senare nog ta en tur ut till skäblacka och lämna av lite saker hos mamma Ocean så att vi kan börja rusta upp här hemma. Hela lägenheten ser ut som en krigszon efter tepetseringen, som vi förvisso blev supernöjda med, och det är dags att börja städa :) Angående tapetseringen så gick köket från grön/ljusgrönt med blommönster till en vitbeige tapet med silverakigt rutmönster, hallen gick från orange med mönster till svartrandigt med silver i sig, sovrummet blev sandfärgat efter att ha varit grönt med bård uppe i taket och vardagsrummets tidigare randmönstrade 70-talstapet blev granitfärgat med vit/gråmönstrade fondväggar. Det blev kanonfint :D Både min Mr Ocean och jag är helt saliga över hur vårt fin vårt hem börjar bli :) Nästa projekt är att kakla in badkaret och lägga in våtmatta i badrummet, som för övrigt blev ommålat i vitt, och göra två konstverk av frigolit och tapet/tyg.. En idé som jag fick från Mr Oceans kompis fru som hade en så vacker väggdekoration hemma i sitt hus som jag bestämde mig för att efterlikna.. Ja, lite copycat med den var så fin så det tar jag :D
    Nu ska jag sluta skriva tror jag för min hand verkar inte uppskatta att den används. Var lite sådär superklantig och slog den rätt in i dörrkanten imorse när min Mr Ocean och jag busade. Tänkte springa efter och ge han en klapp på stjärten och laddar fullt men glömmer att väggen liksom alltid stått där så det sa pang och jag sa aj. Älskling höll på att skratta ihjäl sig för det tog verkligen tvärstopp. Man kunde se dörrkanten på min hand medans den svullande ^^ Men det blev inte så mkt värre.. Lite värk och lite öm men annar så ;)


Ta han om er!
Mr & Mrs Ocean - Livet som sambos♥

   


"Vardagsrum, kök, vardagsrum. Var inte lätt att ta bilder så att man ser mönstren men de här vart relativt bra :)"


Kommentarer
Postat av: Mams

Va fint det ser ut. Blir spännande o komma in o titta. Puss puss

2010-02-14 @ 17:03:00
Postat av: Annelie

Så fint det blev!! Jag måste få komma och se hela härligheten i verklighet.=)Ha det så gott, Kramar till er

2010-02-14 @ 20:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0