Ocean

Nuuu händer det grejer i hemmet!! Har i helgen och veckan varit och hämtat saker från gamla lägenheten i viken som vi ääntligen blir av med i slutet av veckan!  Då blir man stadsbo på riktigt riktigt :D
    Men som sagt, när sakerna har hämtats hem ska ju allt fixas här också.. All porslin och bestick och sånt ska diskas, alla kläder ska tvättas och alla prydnade och diverse ska få en ny plats eller packas upp p vinden. Puuh, fick ta en puas i deiskandet som jag började med för ucshalingen vad disk det är.. haha!



Det är lite kul sådär när man går igenom alla saker för man hittar saker som man inte visste fanns.. Jag hittade massor av kläder, prydnader och grejer som jag inte ens visste att jag hade kvar och saker som jag trodde var ngn helt annan stans än längst in i min överbelastade walk in-closet :P Till exempel så hittade jag ett halsband jag så länge letat efter som betyder så otroligt mycket för mig.. Och min studentmössa dök upp också och hänger nu finfint brevid min Mr Oceans mössa på största pokalen i mitten av bokhyllan.. På hans står det 2000 och på min står det 2007 haha!! Hittade också mitt ubersnygga daushdraperi som jag ska småtvinga min karl att ha i badrummet :)




Guuud så snyggt. Leopard i badrummet! ;P




Lägenheten för övrigt går framåt och för varje dag som går så får vi bort några kartonger och lite sånt så det blir sakta men säkert ett kanonfint hem. Är så supernöjd och har så många idéer för vad jag ska hitta på så jag vet inte vart jag ska börja. Vill kakla in badkaret, bygga en spelkonsollhylla, göra en väggdeko. till sovrummet, bygga så assymetriska hyllor till över tvn, ta kort på kissarna och skriva ut.. Jaa, finns hur mkt som helst, brås nog på min far så blir nog aldrig riktigt nöjd. Hittar alltid små saker som kan förbättras :P Det som är så kul med mina idéer är att älsklingen, även om han inte tänker på det lika mycket som mig hihi, lyssnar och tycker i de flesta fall likadant så jag har lixom han på min sida.. Till exempel så är badkaret och konsoll-hyllan lite av hans ide bara att jag ritade upp hur det skulle gå till och kollade upp materialkostnad och så. Han är lite med realistisk och vet att det inte kommer ske på en dag utan det kommer både ta tid och kosta pengar så det får komma i vågor och vi får göra små saker i taget. Fnys, jag är tvärtom och vill göra ALLT på EN GÅNG. Men jag får snällt sitta med mitt rosa kollegeblock och rita idéer till tusen och så får vi se när när våra plånböcker vill ge med sig ;)
    Har börjat söka jobb inne i stan nu också. Var ju tänkt att jag skulle det eftersom jag bara jobbar några timmar nere på Ica och det nästan kostar mer för mig att pendla än vad jag sen får ut i lön så det är ganska dumstridigt. Men håller tummarna och fortsätter. Hoppas på ett jobb speciellt så ni kan väl hålla tummanra för mig? :)
    Dags att fortsätta med disken för måste hinna dammsuga innan det är dags att laga mat tills älskling kommer hem :D


Ta hand om er!
Mr & Mrs Ocean - Livet som sambos♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0