Ocean

Och så till sist var nya året här. År 2010 har gjort entré och iom det vill jag ta tillfället iakt att avge ett litet nyårslöfte. Och mitt löfte är att sköta min blogg bättre. Nu ska det bli bilder, tätare uppdats, saker som händer Ocean-coulpe och dears citykissar och drömmar och önskningar! Och så gäller det bara att hålla det och ge sig attan på att bli duktigare :D

Och jag börjar redan. Äääntligen är Mr Ocean och jag hemma i vår lilla tvåa i stan. Har tänt några ljus och Älskling sitter i soffan och smuttar på ett glas iskall jäger efter att ha varit duktig och kopplat in tv:n. Blev ju utan tv där typ en vecka eftersom vår antennkabel mystiskt försvann i flytten. Men nu är den alltså återfunnen och inkopplad :)
   Våra små city-kissar busar omkring som vanligt och varvar med att lägga sig ner halv utmattade och vila ett tag. Har saknat dom såå mycket och känns så skönt att vara hemma hos dom igen! Har tillochmed köpt lite lördagsgodig åt dom som dom ska få sen när vi äter mat, men shh, säg inget för dom vet inte om det ;)
    För övrigt så pratade jag och min Herr Hav förut om hur skönt det är att vara hemma igen nu när det börjar kännas som ett riktigt hem. Jobbade och slet så mycket under tisdagsnatten så det kändes lite som att bli snuvad på konfekten när vi sen åkte till viken över nyår och inte riktigt fick njuta av vårt nya fina hem! Men nu njuter vi så det sjunger om det och hela lägenheten bara lyser av värme, kärlek och mys!
    Senare ikväll så blir det lite mat och sen mysa ner sig i soffan, som oturlig nog gick lite sönder förra helgen men som vi löste provisoriskt genom att skruva bort benen så att den står direkt på golvet, och där blir det nog en film och lite snacks. Båda två är slitna efter en lång och rätt så utamattande, men ack så rolig och trevlig, helg tillsammans med familj och vänner så om min magkänsla har rätt så kommer jag och Mr Ocean att krypa ner i sängen rätt så tidigt för att sova en riktigt skön och lång natt!

Imorgon blir det att åka och handla mat och dags mig att fixa älsklingens första matlåda. På måndag börjar han jobba igen efter sjukskrivningen som började i mars -09 och det ska bli så kul. Jag är så glad för hans skull att axeln läkt så bra efter operationen och håller mina tummar och tår för att han snabbt ska komma in i rutinerna igen och trivas som fisken i vattnet!


Ta hand om er.
Mr & Mrs Ocean - Livet som sambos♥

*


"Vårt nya skrvbord som numera pryder lägenheten.
Dock mycket finare hemma hos oss än på bilden,
 ser väldigt kallt och tråkigt ut :P"

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0