Ocean

Ooooh vad det varit dåligt med uppdateringar senaste 1½ veckan.. Har tänkt göra det massa ggr men sen när datorn har stått där framför mig så har det inte funnits tid eller inspiration. Men nu satte jag mig ner efter en shoppingtur på staden med kusin och bestämde mig för att skriva några rader om helgen och veckan som gått :)
    Tidigare förra veckan så började jag och min Mr Ocean diskutera om det var dags för en ny soffa då min älskade ikea-soffa började tacka för sig. Och som sänt från ovan ringer en av hans närmsta vänner och säger att han har två svarta skinnsoffor till salu, som dessutom var bäddbara vilket jag insisterade på att vi skulle ha :D Åkte ut på tisdagskvällen och tittade på dom och dom var perfekta. Och med Mamma Ocean i släptåg så fick dom båda sålda på en kvart ;) Härligt svärmor!! Just de, hon köpte en stoor fotölj med tillhörande pall också :) Så nu har vi ny soffa i lägenheten och idag kommer baby hem med tapet och färgprover PLUS att elektrikern var här igår OCH idag och fixade sista plattan och eluttagen :) Oooohhh vad finfint det klommer bli!!
    När helgen kom var det dags att åka till viken på fredagseftermiddagen eftersom jag skulle jobba på lördagen. Käkade gott och spelade spel och drack vin tillsammans med familjen på landet och vi hade det jättemysigt. Lördagens jobb gick kanoners och på kvällen hade Mr Ocean och jag planerat dundermys-kväll med tacos och film men så blev det inte, hihi.. Nee, in kommer Marcus och Lina och vi korkade upp vinare och öl efter varandra och spelade spel. Slutade med att jag blev onykter på typ ingenting som vanligt och började beklaga mig om att jag var trött typ halv tolv. Men det blev inte ngn mysgosig säng för mig inte. Lina och jag sminkade oss det värsta vi kunde och lekte fjortisar medans killarna satt och försökte titta åt ett annat håll för att slippa våra oattraktiva nunor ;) Och sen vid 1-tiden så skrev till Lennart (Linus Lennart, hans mammas kompis som han växt upp med som för övrigt har hand om fastigheten vi bor i) och frågade om inte vi kunde få bada bastu. Huset som Lennart bor i har nämligen en sån där härligt källare med gym, solarie och bastu :P Och visst fick vi det. Så vi tvättade av oss sminket, packade vin, öl och handdukar och bagav oss ner till bastun :D Väl där blev jag sådär superduper trött så jag låg och halvsov på golvet inne i batsun men killarna och Lina pimplade öl vilket resulterade i en sjujäkla fylla när vi kom ut i snön igen :P Klockan hade vi den här tiden sprungit iväg till halv fyra och vi, som bestämt oss för att käka Macedonkan, fick nästan springa upp för att hinna handla mat. Nöjda och belåtna gick vi hemmåt runt 4-tiden och med två påsar mat, en påvägbort-fylla och en Lina som vi fick tvinga in i hissen klämde vi oss in alla fyra och tröck på vårt våningsplan. Och pang. Hissjäveln rent ut sagt börjar arbeta, dör och åker neråt ca 20-30 cm. och sen satt vi där. Fyra pers, fullt påklädda, två påsar mat och en Lina som är hysteriskt rädd för hissar. Fyyyy fan! Hissen är ungefär 100*70 cm så ni kan förstå hur tårngt och varmt det blev där inne. Men det var bara att ringa det där numret som står di knapparna och då svarade ngn Björn och tog adress och så och skickade ut en jour-gubbe som skulle komma och hjälpa oss! Han kom efter ca 40 minuter. 40 MINUTER!!! och sista kvarten så började jag få panik också.. neee fy vad det var otäckt!
    På söndagen sen var älskling och jag braa sega och spenderade dagen framför datan och såg på film.. Blev riktigt myspysigt faktiskt! Men sen satte veckan igång igen och Baby åkte till jobbet. Jag träffade Lina och gjorde stan och fyndade massa fina kläder innan jag och min Mr Ocean efter hans jobb åkte och storhandlade och sen käka kina-mat :D
    Har varit vilda dagar sen jag skrev sist haha.. Men vi lever ;)


Ta hand om er!
Mr & Mrs Ocean - Livet som sambos♥

*

"Hissen som vi satt fast i i 40minuter :S"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0