Ocean

Neeemen fy vad långt det har gått nu sen jag bloggade. Har mina perioder :/ Nu har jag dock under ett par dagar suttit och laddat, har väl inte direkt kommit till skott förrän nu men vad gör väl det om hudra år ;)
    Dagens inlägg tillägnar jag vår Conny The Man - misse på vift! samt min underbara pojkvän Linus <3

Conny the man.
En liten rackare. Busig till tusen och nyfiken på allt. Denna underbara kisse hittade mamma nere på gatan igår fetermiddag efter en sväng på stan. Chockad ringde jag till Linus, hysterisk, och visste inte vad jag skulle ta mig till. Herregud, vad gör katten på gatan, vi bor minst tio meter upp!!! Fick in Conny i trapphuset och bar sedan upp honom till lägenheten. Vad hade hänt? Han har ju inte kunnat ramla, jag stängde ju balkongen innan vi gick. Kom överens med Linus om att han måste rymt ut genom dörren när jag gick (Dom är ruskigt snabba alla tre kissarna) och sedan blivit utsläppt. Denna slutsats verkade mest rimlig då kissemissen inte hade någon som helst skada, ont eller liknande. Trodde jag ja. Efter ca tio minuter inomhus så börjar lille finmissen att segna ihop. Haltande på ena bakbenet kröp han undan och ville vara för sig själv. Illa tänkte jag då Conny alltid, och då menar jag verkligen ALLTID ska vara med, hoppa omkring och så.. Satt hos honom och pratade samtidigt som jag hade Linus i telen. Han hade en halvtimma kvar på jobbet och sen skulle han vara hemma. Visste inte vad jag skulle göra :S Och då slår det mig! Sovrumsfönstret. SHIT! Sprang in i sovrummet. Hade inte haft en tanke på att kolla det, har ju kolla Conny hela tiden. Och fönstret var öppet, Conny hade ramlat från fjärde våningen. Akut in till veterinären. Shit, han kan ju ha gått sönder inuti.
    Väl inne i linköping hos kattdoktorn så blev han undersökt. Han var hel! Tack gode gud! Det enda han hade var bitsår i munnen efter landningen och ont i kroppen - men inget var trasigt! Han fick lite smärtstillande och ett recept på medicin som vi ska ge honom i ett par dagar. Fick sitta uppe inatt och vaka över honom. Vet tyckte det vara smartast så att jag såg ifall han skulle bli sämre. Kan nämligen bli det efteråt med tryck i huvudet och urinblåsan och såna saker..
    Men inte vår Conny inte. Vid tre-tiden gick han upp och åt och drack. Kelade lite med mig och visade mig på något sätt att "Morsan, gå och lägg dig nu! Jag klarar mig" Sagt och gjort och imorse när jag vaknade kom han och mötte mig i vardagsrummet, och vet ni vad - Det är samma gamla Conny igen :D Pigg, busig och en liten jäkel ;) Tacka gudarna att allt gick bra! <3







Linus.
Min underbara sambo/pojkvän/stöttepelare/livskärlek/ och vad han än kam komma att kallas! Ett stort grattis till honom på vår ettårsdag! <3 Älskar honom så otroligt mycket och han betyder så mycket för mig! Hinner ju inte träffas under dagen då han jobbar till fyra och jag jobber från fem fram tills inatt (inventering). Kommer kännas lite konstigt. Första ggn han ska sovaensam är på vår ettårsdag :/ Men vi överlever ;) hihi..





Nu blir det fixelifix inför kvällen!
Ha en underbar dag allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0